Ο πολύς κόπος που έχω ρίξει στις αιτήσεις είχε την ανταπόκρισή του. Μου ήρθε λοιπόν πρόταση για δουλειά από την εταιρεία με τα δένδρα. Βασικό πρόβλημα: τα λεφτά που προσφέρουν είναι λίγα. Επίσης είναι και κάτω από τα προσόντα μου, αλλά αυτό το ήξερα ήδη όταν έκανα την αίτηση.
Το ευχάριστο είναι ότι μέχρι στιγμής δεν είχα κανένα απορριπτικό email μετά από συνέντευξη. Το κακό είναι ότι είχε όλες και όλες 2 συνεντεύξεις. Η εταιρεία που μου έκανε την πρόταση για δουλειά είχε το τακτ ώστε να μην είναι επίσημη πρόταση για δουλειά, και έτσι να μπορώ να την απορρίψω χωρίς να την έχω επισήμως απορρίψει. Εάν κανένας επισήμως απορρίψει πρόταση για δουλειά στην Βόρεια Καρολίνα χάνει και το επίδομα ανεργίας, το οποίο ακόμα δεν έχω λάβει παρεπιπτόντως.
Η εργασία που έκανα αίτηση και μου πρότειναν είναι δουλειά πεδίου. Προβλέπεται ότι θα πηγαίνω στην ύπαιθρο και θα βλέπω κατά πόσον τα δένδρα πλησιάζουν τα δίκτυα ηλεκτρισμού κλπ ώστε να καλώ το συνεργείο να καθαρίζει. Γι'αυτή τη δουλειά χρειάζομαι γνώσεις GIS συν δίπλωμα και αυτοκίνητο. Θα τολμούσα να πω ότι την γνώση την έχω και εμπειρία τόσο από το ερευνητικό πρόγραμμα όπου έκανα χαρτογράφιση των υπονόμων στο Μαρούσι όσο και από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Η αμοιβή λοιπόν που μου πρότεινα είναι $15/ώρα συν εκτός έδρας $20-25 την ημέρα. Ήδη εκεί ξεκινά το πρόβλημα: στο CGIT πληρωνόμουν $17/ώρα και ήταν στο πολύ φτηνότερο σε όλα Blacksburg.
Οι όροι πληρωμής είναι ήδη πρόβλημα: ωρομίσθιος σημαίνει ότι στις αργίες δεν πληρώνομαι δραχμή, πόσο μάλλον αν πάω διακοπές. Μπορώ να πάω να δω τους γονείς μου τα Χριστούγεννα 3 εβδομάδες μεν, αλλά δεν θα πάρω ούτε σεντ. Εν συνεχεία ο εργοδότης φαίνεται να προσφέρει ασφάλεια αλλά όχι συνταξιοδοτικό πρόγραμμα. Τελευταία φορά που είδα το συνταξιοδοτικό πρόγραμμά μου από τον προηγούμενο εργοδότη το ποσό είχε πέσει λόγω της πτώσης των Χρηματιστηρίων λόγω Κίνας. Καθότι η εταιρεία είναι ιδιοκτησίας των εργαζομένων μπορώ μελλοντικά να αγοράσω μετοχές, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το μελλοντικό μέρισμα θα είναι τέτοιο που να προσφέρει σοβαρό εισόδημα, η εταιρεία υπάρχει από το 1880 αλλά δεν έχει μπει ποτέ στο χρηματιστήριο.
Τώρα κοιτώντας το ποσό, με $15/ώρα και 22 εργάσιμες τον μήνα, ο μισθός βγαίνει λίγο πάνω από τα $2600 τον μήνα. Όπως ανέφερα νωρίτερα το ποσό που ξοδεύω εδω είναι περί τα $2000 τον μήνα. Εάν είμαι εκτός 20 ημέρες των μήνα, φτάνω έστω τα $3000. Το ζήτημα τίθεται όμως το τι ξοδεύω για ωα δικαιούμαι το εκτός έδρας. Το Prius μου έχει ιστορική κατανάλωση στην ιδιοκτησία μου 45 μίλια το γαλόνι. Το γαλόνι βενζίνη αυτή την στιγμή στην Βόρεια Καρολίνα έχει πέσει στα $2.20. Το ντεπόζιτο κάθε φόρα με 10 γαλόνια περίπου, τόσο χωράει. Κάθε 2-3 εβδομάδες πληρώνω $22 για 450 μίλια. Κάθε 5000 μίλια το όχημα έχει συντήρηση. Τελευταία φορά μου είχε βγει $80, πληρώνω $20 παραπάνω απ'ότι στο Christiansburg διότι ζω σε πιο μεγάλη πόλη. Ωστόσο κάθε 30000 μίλια είναι η μεγαλύτερη και ακριβότερη συντήρηση. Για να έχουμε λοιπόν μια εκτίμηση του κόστους χρήσης του οχήματός μου, κάθε 5000 μίλια έχω γεμίσει βενζίνη 11 φορές άρα $242 και έχω πληρώσει $100 σέρβις, που μου βγαίνει λοιπόν και στρογυλλοποιόντας τα $350 σύνολο ή 7 σεντς ανά μίλι λειτουργικό έξοδο χρήσης του οχήματος. Ωστόσο το βασικό μάθημα του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι ότι το λειτουργικό κόστος χρήσης είναι ένα μόνο μέρος του ολικού κόστου χρήσης του οχήματος. Το Prius μου το αγόρασα 40% από την τιμή στο Kelly Blue Book κυρίως λόγω του οτι είχε πολλά μίλια, και στα 5 χρόνια που το έχω ναι μεν οδήγησα λιγότερο από τον μέσο όρο, αλλά δεν παύει να έχει 145.000 μίλια ενώ ένα όχημα της ηλικίας του έχει κατά μέσον όρον περί τα 20.000 λιγότερο. Επίσης φοβερά σημαντική είναι και η ποιότητα των μιλίων που έχει. Ένα τζιπ που οδηγει κανείς στους σκληροτράχηλους δρόμους του Κολονακίου (και το Κολονάκι πριν την κρίση ήταν γεμάτο τέτοια οχήματα) θα σου βγάλει περί τα 200.000 χλμ πριν διαλυθεί, ίσως και παραπάνω. Εάν το ίδιο όχημα οδηγήσει γεωπόνος στους κατσικόδρομους της Ελληνικής επαρχίας, πέραν από την υψηλότερη κατανάλωση της τετρακίνησης, η ηψηλή φθορά που θα υποστεί σημαίνει ότι θα αντέξει μόνο 100.000 με 120.000 το πολύ χιλιόμετρα. Ναι μεν στην Βόρεια Καρολίνα οι δρόμοι είναι πολύ ανώτεροι απ'ότι στο Λασίθι ή και την Βιρτζίνια, αλλά τόσο η λογιστική απόσβεση λόγω χρήσης όσο και η λειτουργική φθορά δεν παύει να είναι να είναι σημαντική. Πέραν αυτού φυσικά οφείλω και να καλύψω και το κόστος ασφάλισης συν οι δημοτικοί/πολιτειακοί φόροι χρήσης, αλλά αυτούς θα τους πλήρωνα έτσι και αλλιώς. 20-25 την ημέρα είναι μεν ικανό ποσό για το φαϊ που θα τρώω εκτός διότι δεν μπορώ να μαγειρεύω σπίτι (που σε τελική ανάλυση είναι η λογική που μου δίνουν το ποσό) αλλά δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση το ολικό κόστος χρήσης του οχήματος μου. Το κόστος αυτό οφείλει να καλύψει εν τέλει ο μισθός και ναι μεν δεν μπορώ να το υπολογίσω αυτή την στιγμή, αλλά σημαίνει ότι ουσιαστικά δεν θα μπορώ με $15/ωρα να έχω στην άκρη ένα ποσό για ώρα ανάγκης ή για το νέο όχημα ή για την σύνταξή μου σε τελική ανάλυση. Ότι βγάζω θα ξοδεύω. Εν τέλει θα μιλήσω μεν τους γονείς μου και την αδερφή μου αύριο αν τους βρω, αλλα δεν βλέπω να δέχομαι την πρόταση.
Τώρα ως προς τον άλλο εργοδότη πληροφορήθηκα ότι η NASA τους ενημέρωσε ότι θα αποφασίσει για το συμβόλαιο 30 μέρες αργότερα. Από άλλους εργοδότες δεν έχω νέα γενικότερα, αλλά μπορεί με την βοήθεια που δίνω σε αυτή την φάση στο φεστιβάλ να μου γίνει καμία πρόταση για σερβιτόρος. Βλέπουμε
Το ευχάριστο είναι ότι μέχρι στιγμής δεν είχα κανένα απορριπτικό email μετά από συνέντευξη. Το κακό είναι ότι είχε όλες και όλες 2 συνεντεύξεις. Η εταιρεία που μου έκανε την πρόταση για δουλειά είχε το τακτ ώστε να μην είναι επίσημη πρόταση για δουλειά, και έτσι να μπορώ να την απορρίψω χωρίς να την έχω επισήμως απορρίψει. Εάν κανένας επισήμως απορρίψει πρόταση για δουλειά στην Βόρεια Καρολίνα χάνει και το επίδομα ανεργίας, το οποίο ακόμα δεν έχω λάβει παρεπιπτόντως.
Η εργασία που έκανα αίτηση και μου πρότειναν είναι δουλειά πεδίου. Προβλέπεται ότι θα πηγαίνω στην ύπαιθρο και θα βλέπω κατά πόσον τα δένδρα πλησιάζουν τα δίκτυα ηλεκτρισμού κλπ ώστε να καλώ το συνεργείο να καθαρίζει. Γι'αυτή τη δουλειά χρειάζομαι γνώσεις GIS συν δίπλωμα και αυτοκίνητο. Θα τολμούσα να πω ότι την γνώση την έχω και εμπειρία τόσο από το ερευνητικό πρόγραμμα όπου έκανα χαρτογράφιση των υπονόμων στο Μαρούσι όσο και από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Η αμοιβή λοιπόν που μου πρότεινα είναι $15/ώρα συν εκτός έδρας $20-25 την ημέρα. Ήδη εκεί ξεκινά το πρόβλημα: στο CGIT πληρωνόμουν $17/ώρα και ήταν στο πολύ φτηνότερο σε όλα Blacksburg.
Οι όροι πληρωμής είναι ήδη πρόβλημα: ωρομίσθιος σημαίνει ότι στις αργίες δεν πληρώνομαι δραχμή, πόσο μάλλον αν πάω διακοπές. Μπορώ να πάω να δω τους γονείς μου τα Χριστούγεννα 3 εβδομάδες μεν, αλλά δεν θα πάρω ούτε σεντ. Εν συνεχεία ο εργοδότης φαίνεται να προσφέρει ασφάλεια αλλά όχι συνταξιοδοτικό πρόγραμμα. Τελευταία φορά που είδα το συνταξιοδοτικό πρόγραμμά μου από τον προηγούμενο εργοδότη το ποσό είχε πέσει λόγω της πτώσης των Χρηματιστηρίων λόγω Κίνας. Καθότι η εταιρεία είναι ιδιοκτησίας των εργαζομένων μπορώ μελλοντικά να αγοράσω μετοχές, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το μελλοντικό μέρισμα θα είναι τέτοιο που να προσφέρει σοβαρό εισόδημα, η εταιρεία υπάρχει από το 1880 αλλά δεν έχει μπει ποτέ στο χρηματιστήριο.
Τώρα κοιτώντας το ποσό, με $15/ώρα και 22 εργάσιμες τον μήνα, ο μισθός βγαίνει λίγο πάνω από τα $2600 τον μήνα. Όπως ανέφερα νωρίτερα το ποσό που ξοδεύω εδω είναι περί τα $2000 τον μήνα. Εάν είμαι εκτός 20 ημέρες των μήνα, φτάνω έστω τα $3000. Το ζήτημα τίθεται όμως το τι ξοδεύω για ωα δικαιούμαι το εκτός έδρας. Το Prius μου έχει ιστορική κατανάλωση στην ιδιοκτησία μου 45 μίλια το γαλόνι. Το γαλόνι βενζίνη αυτή την στιγμή στην Βόρεια Καρολίνα έχει πέσει στα $2.20. Το ντεπόζιτο κάθε φόρα με 10 γαλόνια περίπου, τόσο χωράει. Κάθε 2-3 εβδομάδες πληρώνω $22 για 450 μίλια. Κάθε 5000 μίλια το όχημα έχει συντήρηση. Τελευταία φορά μου είχε βγει $80, πληρώνω $20 παραπάνω απ'ότι στο Christiansburg διότι ζω σε πιο μεγάλη πόλη. Ωστόσο κάθε 30000 μίλια είναι η μεγαλύτερη και ακριβότερη συντήρηση. Για να έχουμε λοιπόν μια εκτίμηση του κόστους χρήσης του οχήματός μου, κάθε 5000 μίλια έχω γεμίσει βενζίνη 11 φορές άρα $242 και έχω πληρώσει $100 σέρβις, που μου βγαίνει λοιπόν και στρογυλλοποιόντας τα $350 σύνολο ή 7 σεντς ανά μίλι λειτουργικό έξοδο χρήσης του οχήματος. Ωστόσο το βασικό μάθημα του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι ότι το λειτουργικό κόστος χρήσης είναι ένα μόνο μέρος του ολικού κόστου χρήσης του οχήματος. Το Prius μου το αγόρασα 40% από την τιμή στο Kelly Blue Book κυρίως λόγω του οτι είχε πολλά μίλια, και στα 5 χρόνια που το έχω ναι μεν οδήγησα λιγότερο από τον μέσο όρο, αλλά δεν παύει να έχει 145.000 μίλια ενώ ένα όχημα της ηλικίας του έχει κατά μέσον όρον περί τα 20.000 λιγότερο. Επίσης φοβερά σημαντική είναι και η ποιότητα των μιλίων που έχει. Ένα τζιπ που οδηγει κανείς στους σκληροτράχηλους δρόμους του Κολονακίου (και το Κολονάκι πριν την κρίση ήταν γεμάτο τέτοια οχήματα) θα σου βγάλει περί τα 200.000 χλμ πριν διαλυθεί, ίσως και παραπάνω. Εάν το ίδιο όχημα οδηγήσει γεωπόνος στους κατσικόδρομους της Ελληνικής επαρχίας, πέραν από την υψηλότερη κατανάλωση της τετρακίνησης, η ηψηλή φθορά που θα υποστεί σημαίνει ότι θα αντέξει μόνο 100.000 με 120.000 το πολύ χιλιόμετρα. Ναι μεν στην Βόρεια Καρολίνα οι δρόμοι είναι πολύ ανώτεροι απ'ότι στο Λασίθι ή και την Βιρτζίνια, αλλά τόσο η λογιστική απόσβεση λόγω χρήσης όσο και η λειτουργική φθορά δεν παύει να είναι να είναι σημαντική. Πέραν αυτού φυσικά οφείλω και να καλύψω και το κόστος ασφάλισης συν οι δημοτικοί/πολιτειακοί φόροι χρήσης, αλλά αυτούς θα τους πλήρωνα έτσι και αλλιώς. 20-25 την ημέρα είναι μεν ικανό ποσό για το φαϊ που θα τρώω εκτός διότι δεν μπορώ να μαγειρεύω σπίτι (που σε τελική ανάλυση είναι η λογική που μου δίνουν το ποσό) αλλά δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση το ολικό κόστος χρήσης του οχήματος μου. Το κόστος αυτό οφείλει να καλύψει εν τέλει ο μισθός και ναι μεν δεν μπορώ να το υπολογίσω αυτή την στιγμή, αλλά σημαίνει ότι ουσιαστικά δεν θα μπορώ με $15/ωρα να έχω στην άκρη ένα ποσό για ώρα ανάγκης ή για το νέο όχημα ή για την σύνταξή μου σε τελική ανάλυση. Ότι βγάζω θα ξοδεύω. Εν τέλει θα μιλήσω μεν τους γονείς μου και την αδερφή μου αύριο αν τους βρω, αλλα δεν βλέπω να δέχομαι την πρόταση.
Τώρα ως προς τον άλλο εργοδότη πληροφορήθηκα ότι η NASA τους ενημέρωσε ότι θα αποφασίσει για το συμβόλαιο 30 μέρες αργότερα. Από άλλους εργοδότες δεν έχω νέα γενικότερα, αλλά μπορεί με την βοήθεια που δίνω σε αυτή την φάση στο φεστιβάλ να μου γίνει καμία πρόταση για σερβιτόρος. Βλέπουμε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου