Ο υπολογιστής μου ξαφνικά άρχισε παλι να λειτουργεί. Μίλησα μάλιστα με τον πληροφορικάριο φίλο και μου είπε ότι όταν γυρίσει στην Ανατολική Ακτή από το Πόρτλαντ θα τον κοιτάξει. Πρότεινε μάλιστα και τι μπορεί να εχει χαλάσει. Προτιμώ να μην αγοράσω νέο υπολογιστή τώρα, αν μη τι άλλο το πλεονέκτημα του σταθερού είναι ότι μπορεί ευκολότερα να επιδιορθωθεί. Αυτό όμως το οποίο κινείται είναι το διαστημικό πρόγραμμα. Η προσωπική μου ζωή ακόμα δεν έφτασε εκεί, χρειάζεται κάπου ταρακούνημα.
Τα νέα από την δοκιμαστική πτήση έχουν λογικά φτάσει σε όλους πλέον. Η πτήση ETF-1 ήταν το αντίστοιχο των δοκιμών AS-202 ή έστω AS-201 στο πρόγραμμα Απόλλων. Η επόμενη αποστολή ΕΜ-1 το 2018 θα είναι αντίστοιχη του Απόλλωνα 5. Μετά επόμενη πτήση είναι η ΕΜ-2 που είναι αντίστοιχη του Απόλλωνα 8, σε σχέση με την δεκαετία του 1960 χρειάζονται πλέον λιγότερες δοκιμές. Ο λόγος για τον οποίο δεν προχωράνε τα πράγματα τόσο γρήγορα όσο την δεκαετία του 60 (η αποστολή ΕΜ-2 προβλέπεται να γίνει το 2020) είναι καθαρά θέμα χρημάτων. Βασικό ερώτημα επίσης είναι που στο καλό θα σε πάει ο Ωρίωνας. Στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό θα πηγαίνουν ιδιωτικά διατημόπλοια των Boeing και SpaceX. Η Bigelow μάλιστα σκοπεύει να φτιάξει ιδιωτικό διαστημικό σταθμό στον οποίο θα μπορείς να πηγαίνεις με τα ιδιωτικά διαστημόπλοια. Το σχέδιο αυτό μάλιστα έχει και σημαντικό ρεαλισμό, ο Bigelow είναι ιδιοκτήτης της Budget Inn οποτε, αν λάβουμε υπ'όψιν ότι τον Ιούνιο εκτοξεύεται νέο τμήμα του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού κατασκευασμένο από την Bigelow, φαίνεται ότι το διαστημικό ξενοδοχείο έρχεται. Αρχικά ο Ωρίωνας είχε σκοπό να πάει στην Σελήνη αλλά ο Ομπάμα ακύρωσε την όλη αρχιτεκτονική Αστερισμού που είχε προτείνει ο Μπους ο νεώτερος. Μπορεί να σε πάει εώς την σεληνιακή τροχιά αλλά δεν υπάρχει σεληνάκατος να σε κατεβάσει. Όλοι θέλουν να πάμε στον Άρη αλλά ο Ωρίωνας μπορεί να κουβαλήσει προμήθειες μόνο για 21 ημέρες, όχι τις 500 που χρειάζεται για να φτάσουμε εκεί. Επίσης ενώ μπορούσες να βάλει 3 ανθρώπους σε έναν χώρο μεγέθους καμπίνας επιβατών σε αυτοκίνητο για 10 ημέρες από και προς Σελήνη, δεν μπορείς να τους βάλεις εκεί 500 ημέρες για τον Άρη. Άσε άλλα προβλήματα του τύπου ότι η σημερινή τεχνολογια δεν επιτρέπει ταξίδια στο διάστημα άνω των 150 ημερών λόγω ακτινοβολίας. Ο τωρινός προορισμός είναι ένας αστεροειδής που θα κουβαλήσουμε από την κανονική του τροχία σε νέα τροχιά γύρω από την Σελήνη. Το σχέδιο αυτό μάλλον θα πεθάνει με το τέλος της προεδρίας Ομπάμα, αν όχι πολύ νωρίτερα. Η άλλη εναλλακτική είναι να εκτοξεύσουνε έναν στοιχειώδη διαστημικό σταθμό γύρω από την Σεληνη, πράγμα που ακούγεται ρεαλιστικότερο. Ωστόσο η σημερινή ηγεσία της NASA θέλει να αναπτύξει την τεχνολογία ηλιοηλεκτικής προώθησης υψηλής ενέργειας με σκοπό μελλοντικά να την χρησιμοποιήσει στο διαστημόπλοιο για τον Άρη. Ηθελημένα αγνοεί ότι ήδη έχει συμβόλαιο να την αναπτύξει, τον κινητήρα VASIMR, με σκοπό τον Διεθνη Διαστημικό Σταθμό και ημερομηνία εκτόξευσης το 2016 (αρχικά ήταν το 2012). Η συγκεκριμμένη ανάρτηση δεν έχει μιλήσει για τα σχεδια της Ρωσίας, Κίνας και άλλων παικτών, αλλά αυτά είναι η αλήθεια ότι είναι πολύ λιγότερο φιλόδοξα. Η χτεσινή αποστολή δοκιμών ETF-1 έδειξε ότι κάτι κινείται. Προς τα που όμως, άλλο ερώτημα. Πότε θα φτάσει άγνωστο
Τα νέα από την δοκιμαστική πτήση έχουν λογικά φτάσει σε όλους πλέον. Η πτήση ETF-1 ήταν το αντίστοιχο των δοκιμών AS-202 ή έστω AS-201 στο πρόγραμμα Απόλλων. Η επόμενη αποστολή ΕΜ-1 το 2018 θα είναι αντίστοιχη του Απόλλωνα 5. Μετά επόμενη πτήση είναι η ΕΜ-2 που είναι αντίστοιχη του Απόλλωνα 8, σε σχέση με την δεκαετία του 1960 χρειάζονται πλέον λιγότερες δοκιμές. Ο λόγος για τον οποίο δεν προχωράνε τα πράγματα τόσο γρήγορα όσο την δεκαετία του 60 (η αποστολή ΕΜ-2 προβλέπεται να γίνει το 2020) είναι καθαρά θέμα χρημάτων. Βασικό ερώτημα επίσης είναι που στο καλό θα σε πάει ο Ωρίωνας. Στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό θα πηγαίνουν ιδιωτικά διατημόπλοια των Boeing και SpaceX. Η Bigelow μάλιστα σκοπεύει να φτιάξει ιδιωτικό διαστημικό σταθμό στον οποίο θα μπορείς να πηγαίνεις με τα ιδιωτικά διαστημόπλοια. Το σχέδιο αυτό μάλιστα έχει και σημαντικό ρεαλισμό, ο Bigelow είναι ιδιοκτήτης της Budget Inn οποτε, αν λάβουμε υπ'όψιν ότι τον Ιούνιο εκτοξεύεται νέο τμήμα του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού κατασκευασμένο από την Bigelow, φαίνεται ότι το διαστημικό ξενοδοχείο έρχεται. Αρχικά ο Ωρίωνας είχε σκοπό να πάει στην Σελήνη αλλά ο Ομπάμα ακύρωσε την όλη αρχιτεκτονική Αστερισμού που είχε προτείνει ο Μπους ο νεώτερος. Μπορεί να σε πάει εώς την σεληνιακή τροχιά αλλά δεν υπάρχει σεληνάκατος να σε κατεβάσει. Όλοι θέλουν να πάμε στον Άρη αλλά ο Ωρίωνας μπορεί να κουβαλήσει προμήθειες μόνο για 21 ημέρες, όχι τις 500 που χρειάζεται για να φτάσουμε εκεί. Επίσης ενώ μπορούσες να βάλει 3 ανθρώπους σε έναν χώρο μεγέθους καμπίνας επιβατών σε αυτοκίνητο για 10 ημέρες από και προς Σελήνη, δεν μπορείς να τους βάλεις εκεί 500 ημέρες για τον Άρη. Άσε άλλα προβλήματα του τύπου ότι η σημερινή τεχνολογια δεν επιτρέπει ταξίδια στο διάστημα άνω των 150 ημερών λόγω ακτινοβολίας. Ο τωρινός προορισμός είναι ένας αστεροειδής που θα κουβαλήσουμε από την κανονική του τροχία σε νέα τροχιά γύρω από την Σελήνη. Το σχέδιο αυτό μάλλον θα πεθάνει με το τέλος της προεδρίας Ομπάμα, αν όχι πολύ νωρίτερα. Η άλλη εναλλακτική είναι να εκτοξεύσουνε έναν στοιχειώδη διαστημικό σταθμό γύρω από την Σεληνη, πράγμα που ακούγεται ρεαλιστικότερο. Ωστόσο η σημερινή ηγεσία της NASA θέλει να αναπτύξει την τεχνολογία ηλιοηλεκτικής προώθησης υψηλής ενέργειας με σκοπό μελλοντικά να την χρησιμοποιήσει στο διαστημόπλοιο για τον Άρη. Ηθελημένα αγνοεί ότι ήδη έχει συμβόλαιο να την αναπτύξει, τον κινητήρα VASIMR, με σκοπό τον Διεθνη Διαστημικό Σταθμό και ημερομηνία εκτόξευσης το 2016 (αρχικά ήταν το 2012). Η συγκεκριμμένη ανάρτηση δεν έχει μιλήσει για τα σχεδια της Ρωσίας, Κίνας και άλλων παικτών, αλλά αυτά είναι η αλήθεια ότι είναι πολύ λιγότερο φιλόδοξα. Η χτεσινή αποστολή δοκιμών ETF-1 έδειξε ότι κάτι κινείται. Προς τα που όμως, άλλο ερώτημα. Πότε θα φτάσει άγνωστο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου