Βρίσκομαι σε φάση όπου κυνηγάω (ή θα ξεκινήσω να κυνηγάω σύντομα) νέο όχημα. Το Prius μου δεν έχει προβλήματα πέραν των αισθητικών, αλλά πλέον δείχνει την ηλικία του και θα ήθελα να το αλλάξω. Πλέον έχω και αρκετά χρήματα στην τράπεζα ώστε σε συνδυασμό με την αξία του οχήματος να μπορέσω να αγοράσω ένα καινούργιο, αν μείνω εντός ορίων. Ωστόσο έχω φτάσει στην φάση όπου θέλω να ξεπεράσω και τα όρια μου κατά καιρούς, εξου και σκέφτομαι και το όχημα όνειρο, ένα Tesla Model S. Δεν ονειρεύομαι Ferrari ή Lamborghini, όπως λέγαμε και κατά την θητεία μου με τα λεφτά που θέλουν κάθε χρόνο για συντήρηση μπορώ κάλλιστα να αγοράζω ένα καινούργιο Lada. Βέβαια με ένα Lada δεν πρόκειται ποτέ να γυρίσω κεφάλια ενώ με Model S ή Ferrari, τουλάχιστον σύμφωνα με τους ελληνοαμερικάνους του VT θα με προσέχουν οι κοπέλες, αλλά ας το αφήσουμε αυτό...
Κατ'αρχην δεν έχω τα χρήματα να πάρω αυτό το όχημα μετρητοίς. Κοίταξα τις ευκαιρίες χρηματοδότησης και εάν είχα καλή χρηματοπιστωτική ικανότητα (που δεν έχω ακόμη) μπορώ να χρηματοδοτήσω την αγορά του. Πιθανόν να αποκτήσω καλή ικανότητα όταν σε λίγους μήνες έχω μαζέψει ένα κομπόδεμα στο 401k μου, πάντως και χωρίς αυτό μπορώ και να πληρώνω το leasing και το ενοίκιο και έξοδα διαβίωσης. Βέβαια δεν θα περισσεύουν λεφτά για πολλά άλλα μα αυτό είναι λεπτομέρεια. Έστω λοιπόν αποκτώ το όχημα. Η ακτίνα δράσης είναι πρόβλημα, ναι μεν αρκεί για τις μετακινήσεις στην πόλη αλλά αν θέλω να πάω Blacksburg δεν αρκεί, πρέπει κάπου στην πορεία να το φορτίσω και μόνος σταθμός είναι στο Greensboro. Οριακά φτάνω αν είναι Blacksburg από εκεί. Στην ανάποδη κατεύθυνση έχει σταθμόυς φόρτισης στον Ι-93 εστω και αραιά. Βέβαια αυτά όλα γίνονται με την εκτίμιση ότι θα μπορώ να φορτίζω την μπαταρία σπίτι μου. Το σύμπλεγμα όπου μένω δεν έχω σταθμό φόρτισης ενώ ναι μεν μένω στο ισόγειο, αλλά αν είναι να τραβήξω μπαλαντέζα πρέπει να μείνω σπίτι όσο διαρκεί η φόρτιση διότι αφήνω το σπίτι ανοιχτό. Πέραν αυτού και ο καιρός πρέπει αν είναι καλός και κατάλληλος για ανοιχτο παράθυρο. Η φόρτιση παίρνει αρκετές ώρες και εν αντιθέσει με τον ανεφοδιασμό με βενζίνη καλόν είναι να γίνεται όταν η μπαταρία είναι άδεια, αλλίως ζει λιγότερο η μπαταρία. Το θετικό όμως είναι ότι είναι φτηνότερο το ρεύμα από βενζίνη, συνεπώς τα λειτουργία έξοδα είναι χαμηλότερα.
Αλλάζοντας όμως κατηγορία οχήματος αλλάζουν και τα έξοδά μου. Το τωρινό μου όχημα έχει απλά ασφάλιση κατά ζημιών τρίτων. Αν είναι να πάρω Tesla οφείλω να βάλω και αντικλεπτικά συστήματα, τουλάχιστον Low Jack. Αυτό συνεπάγεται έξοδα. Επίσης θα βγάζω μεν μάτι, θετικά αλλά και αρνητικά, μπορεί να προκληθούν και ζημιές λόγω ζήλιας από περαστικούς. Τέλος αυτή την στιγμή δεν έχω καν σπίτι, θέλω να έχω όλη μου την περιουσία σε ένα όχημα; Όσο το σκέφτομαι τόσο πιθανότερο μου φαίνεται να αποκτήσω μάλλον ένα νέο υβριδικό όχημα παρά να αναβαθμιστώ σε ηλεκτρικό. Πάντως η αντιπροσωπεία της Tesla είναι κοντά στο σπίτι μου, πιθανόν να περάσω καμία βόλτα.
Κατ'αρχην δεν έχω τα χρήματα να πάρω αυτό το όχημα μετρητοίς. Κοίταξα τις ευκαιρίες χρηματοδότησης και εάν είχα καλή χρηματοπιστωτική ικανότητα (που δεν έχω ακόμη) μπορώ να χρηματοδοτήσω την αγορά του. Πιθανόν να αποκτήσω καλή ικανότητα όταν σε λίγους μήνες έχω μαζέψει ένα κομπόδεμα στο 401k μου, πάντως και χωρίς αυτό μπορώ και να πληρώνω το leasing και το ενοίκιο και έξοδα διαβίωσης. Βέβαια δεν θα περισσεύουν λεφτά για πολλά άλλα μα αυτό είναι λεπτομέρεια. Έστω λοιπόν αποκτώ το όχημα. Η ακτίνα δράσης είναι πρόβλημα, ναι μεν αρκεί για τις μετακινήσεις στην πόλη αλλά αν θέλω να πάω Blacksburg δεν αρκεί, πρέπει κάπου στην πορεία να το φορτίσω και μόνος σταθμός είναι στο Greensboro. Οριακά φτάνω αν είναι Blacksburg από εκεί. Στην ανάποδη κατεύθυνση έχει σταθμόυς φόρτισης στον Ι-93 εστω και αραιά. Βέβαια αυτά όλα γίνονται με την εκτίμιση ότι θα μπορώ να φορτίζω την μπαταρία σπίτι μου. Το σύμπλεγμα όπου μένω δεν έχω σταθμό φόρτισης ενώ ναι μεν μένω στο ισόγειο, αλλά αν είναι να τραβήξω μπαλαντέζα πρέπει να μείνω σπίτι όσο διαρκεί η φόρτιση διότι αφήνω το σπίτι ανοιχτό. Πέραν αυτού και ο καιρός πρέπει αν είναι καλός και κατάλληλος για ανοιχτο παράθυρο. Η φόρτιση παίρνει αρκετές ώρες και εν αντιθέσει με τον ανεφοδιασμό με βενζίνη καλόν είναι να γίνεται όταν η μπαταρία είναι άδεια, αλλίως ζει λιγότερο η μπαταρία. Το θετικό όμως είναι ότι είναι φτηνότερο το ρεύμα από βενζίνη, συνεπώς τα λειτουργία έξοδα είναι χαμηλότερα.
Αλλάζοντας όμως κατηγορία οχήματος αλλάζουν και τα έξοδά μου. Το τωρινό μου όχημα έχει απλά ασφάλιση κατά ζημιών τρίτων. Αν είναι να πάρω Tesla οφείλω να βάλω και αντικλεπτικά συστήματα, τουλάχιστον Low Jack. Αυτό συνεπάγεται έξοδα. Επίσης θα βγάζω μεν μάτι, θετικά αλλά και αρνητικά, μπορεί να προκληθούν και ζημιές λόγω ζήλιας από περαστικούς. Τέλος αυτή την στιγμή δεν έχω καν σπίτι, θέλω να έχω όλη μου την περιουσία σε ένα όχημα; Όσο το σκέφτομαι τόσο πιθανότερο μου φαίνεται να αποκτήσω μάλλον ένα νέο υβριδικό όχημα παρά να αναβαθμιστώ σε ηλεκτρικό. Πάντως η αντιπροσωπεία της Tesla είναι κοντά στο σπίτι μου, πιθανόν να περάσω καμία βόλτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου